با مشاركت پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، انجمن علمي ترويج علم و سازمان يونسكو «كارگاه آموزش استم» ويژه دبيران رياضي و علوم پايه در روز چهارشنبه به تاريخ 7/3/1404 در سالن اجتماعات پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار گرديد. اين كارگاه از ساعت 13 تا 16 به طول انجاميد. مدرس اين كارگاه دكتر زهرا گويا، استاد بازنشسته دانشگاه شهيد بهشتي بودند. در اين كارگاه بالغ بر 35 نفر از دبيران و دانشجويان دانشگاه فرهنگيان در رشته هاي رياضي و علوم پايه شركت كردند، نكات مهم ارائه شده در اين كارگاه به شرح زير مي باشد:
- برنامه آموزشي استم، تنها تركيب يا كنار هم گذاشتن چهار حوزه علوم، تكنولوژي-،مهندسي و رياضي نيست.
- آموزش استم، طراحي و تدوين برنامه هاي آموزشي بر اين چهار حوزه به مثابه چهار ستون است.
- هدف آموزش استم، آماده كردن دانش آموزان براي ورود به حوزه هاي نوآورانه تلفيقي بازار كار و خلق شغل هاي جديد است.
- تفكر انتقادي، يادگرفتن چگونه فكر كردن است نه چه فكر كردن است.
- سوال هاي باز-پاسخ براي ارتقاي تفكر انتقادي مناسب هستند، زيرا به دانش آموزان كمك مي كند تا در دانش قبلي خود عميق شوند و آن را بكاوند و بين آن دانش و دنياي واقعي، ارتباط برقرار كنند.
- تمركز استيم، بر تقويت استم با استفاده از نوآوري ها و خلاقيت هاي دانش آموزان است.
كليد واژه: استم، استيم، آموزش تلفيقي، علوم، تكنولوژي، مهندسي ، رياضي، هنر

