جستجو
شنبه 1404/07/26 ساعت 14:42
توصیه های سیاستی

ارتقا و ترويج تدريسِ مؤثر و كارآمد رياضي: تحليل ارتقاي برنامةدرسي رياضي پاية هشتم توسط معلمان با استفاده از داده هاي تيمز

خلاصه
- عموماً باور بر اين است كه همسويي مقاصد برنامةدرسي رسمي با تصميمات آموزشي معلمان در كلاس موجب ارتقاي عملكرد دانش آموزان ميشود.
- معلمان به عنوان عاملين فعال و تصميم ساز، نه ارائه كنندگانِ منفعل محتواي برنامةدرسي، در اجرا و پياده سازي برنامةدرسي تصميماتي آموزشي اتخاذ ميكنند كه به طور قابل ملاحظه اي تفاوت ايجاد ميكنند.
- معلمان نظام هاي آموزشي بسيار موفق در تيمز گزارش كرده اند كه محتوايي از رياضي را كه خيلي چالش برانگيز است تدريس ميكنند؛ در حالي كه معلمان نظام هاي آموزشي با موفقيت پايين در تيمز گزارش كرده اند كه زمان بيشتري را صرف تدريس رياضي كرده اند و انتظارات عملكردي بالايي داشتند.
- در تمام نظام هاي آموزشي شركت كننده در تيمز، پياده سازي برنامةدرسي رياضي توسط معلمان با مقاصد رسمي، به طور قابل ملاحظه اي فاصله داشت.
- برنامه هاي درسي و سياست هاي مرتبط با معلمان بايد بر راهبردهايي تمركز داشته باشند كه معلم را قادر ميسازد برنامةدر درسي قصدشده را با زمينه ها و جمعيت هاي دانش آموزي، بهتر تطبيق دهند.

نام و نام خانوادگی مجری

شهرناز بخشعلی زاده

بهره بردار یا کارفرما

وزارت آموزش و پرورش

پژوهشکده/ گروه پژوهشی

مرکز ملی مطالعات تیمز و پرلز

انجام مطالعه

1399

دریافت فایل گزارش

دانلود