نتایج مطالعات فوری
مطالعه تطبیقی ساختار و ویژگی های نظام آموزش عمومي كشورهاي مختلف جهان (با تمركز بر دوره متوسطه)
ساختار دوره دوم متوسطه به علت كاركرد دوگانه خود يعني آماده سازي براي ورود به بازار كار و يا ورود به آموزش عالي، در همه نظام هاي آموزشي دنيا مورد بحث بوده است. براي مقايسه و ايجاد يك انگاره كلان از آنچه در دنيا مي گذرد، اين پژوهش با هدف مطالعه تطبیقی ساختار و ویژگیهای نظام آموزش عمومي كشورهاي مختلف جهان (با تمركز بر دوره متوسطه) به اجرا درآمد. برای این منظور از روش پژوهش تطبيقي موردمحور مبتني بر توافق-تفاوت با سطح مكاني كشورها استفاده شد. جامعه آماری پژوهش عبارت بود از تمامي نظامهاي آموزشي در سراسر جهان كه تعداد 17 كشور به روش نمونهگيري هدفمند به عنوان نمونه انتخاب شدند. براي گردآوري دادهها از چكليست بررسي منابع علمي و اسناد استفاده شد و اطلاعات و دادههای به روش كمي و تحلیل محتوای کیفی توصيف و تحلیل شد.