صفحه اصلي نقشه سايتپست الكترونيك
جستجوی پیشرفته جستجو در وب
از معلم خود ياد بگير و در زندگي به آن عمل كن. امام علي (ع)
پنج شنبه ٢٦ مهر ١٣٩٧
موقعیت : صفحه اصلی > پژوهشكده تعليم و تربيت > اعضاي هيأت علمي و کارشناسان پژوهشی > آقای خوش خلق 
آقای خوش خلق

 

نام و نام‌خانوادگی: ايرج خوش خلق

سمت: عضو هیأت علمی ،  مديرگروه ارزشيابي آموزشي     

رتبه علمی: مربی

پست الکترونیکی:  irajkhosh@yahoo.com

 

1. زمینه‌های مورد علاقه تحقیقاتی

-      سنجش و اندازه گيري آموزشي

-      ارزشيابي آموزشي بويژه پيشرفت تحصيلي

-      سنجش وآموزش انواع اختلالات ويژه ي يادگيري

-      سنجش وآموزش راهبردهاي پرورش انگيزه ي دروني

 

2. سوابق تحصیلی

-      دانشجوي دوره دكتري روان‌شناسي يادگيري، دانشگاه علامه طباطبايي

-      فوق ليسانس روان شناسي(تحصيلي) ، دانشگاه تهران، 1374

-      ليسانس روان‌شناسي استثنايي، دانشگاه شهيد بهشتي، 1367

 

3. تجارب تحقیقاتی

-      ارزشيابي اجراي آزمايشي ارزشيابي توصيفي در پايه‌هاي چهارم و پنجم برخي مدارس ابتدايي كشور، پژوهشكده تعليم و تربيت، 1389

-      ارزشیابی اجراي آزمایشی برنامه جدید قرآن در دانش‌آموزان پایه سوم ابتدایی، پژوهشكده تعليم و تربيت، 1388

-      ارزشيابي محتواي كتاب‌هاي شيمي دوره آموزش مهارتي ـ نظري و پيش‌دانشگاهي، پژوهشكده تعليم و تربيت؛ 1386

-      ارزشيابي آيين نامه آموزش از راه دور در دوره متوسطه و پيش دانشگاهي، پژوهشكده تعليم و تربيت؛ 1385

-      ارزشيابي اجراي آزمايشي ارزشيابي توصيفي در برخي از مناطق آموزشي كشور به مدت 5 سال، پژوهشكده تعليم و تربيت ؛1385 - 1381

-      ارزشيابي و عملياتي كردن اهداف دورة آموزش مهارتي ـ نظري، معاونت آموزش و نوآوری؛ پژوهشكده تعليم و تربيت، 1382

-      بررسي روان سنجي آزمون‌هاي دوره راهنمايي و متوسطه شوراي تحقيقات استان زنجان، 1382

-      ساخت و اعتباريابي آزمون تشخيص اختلالات نوشتاري، شوراي تحقيقات استان مركزي؛1382

-      ارزشيابي اجراي آزمايشي امتحانات دو نوبتي، پژوهشكده تعليم و تربيت؛ 1379 و 1380

 

4. تجارب دانشگاهی

-      روش تحقيق، دانشگاه شهيد رجايي، از سال 84 تا كنون

-      اندازه‌گيري و ارزشيابي، دانشگاه شهيد رجايي ، از سال 84 تا كنون

-      روان‌شناسي ، دانشگاه شهيد رجايي، از سال 84 تا كنون

-      اندازه‌گيري و ارزشيابي آموزشي، دانشگاه تربيت معلم، 1383

 

5. کتب منتشر شده

-      اصول و راهنماي عملي تهيه و ارايه‌ي بازخوردهاي توصيفي در كلاس درس، تأليف، نشر جوان امروز، 1389

-      راهنماي ساخت، اجرا و تفسير آزمون عملكردي در كلاس درس، تأليف، انتشار پادرا، زير چاپ

-      آموزش و ارزشيابي مهارت املا چاپ سوم، تألیف، نشر زرين، 1385

-      آموزش و ارزشيابي خواندن براي فهميدن، تألیف، نشر زرين، 1388

-      24 روش آسان آموزش و ارزشيابي املا در خانه. تألیف، نشر زرين، 1384

-      آموزش و ارزشيابي رياضيات در پاية پيش‌دبستان، تألیف، نشر زرين،1382

-      انگيزش در كلاس درس، ترجمه، انتشارات دانشگاه تربيت معلم تبريز، 1381

 

 6. مقالات چاپ شده

-       چالش هاي فراروي ارزشيابي توصيفي. وبلاگ شخصي .1385

-      پيامدهاي حذف نمره از ارزشيابي پيشرفت تحصيلي: چالش ها و راهكارها. وبلاگ شخصي.1385

-      ارزشيابي تكويني و كيفي: شباهت‌ها و تفاوت‌ها. وبلاگ شخصي. 1385

-      تدوين الگويي براي ارايه بازخوردهاي كيفي در ارزشيابي از پيشرفت تحصيلي. فصلنامه علمی – پژوهشی نوآوري‌هاي آموزشي. 1385

-      ارزشيابي اجراي آزمايشي ارزشيابي توصيفي در مدارس ابتدایی برخی از مناطق آموزشی کشور (1385-1384)، تألیف (نویسنده اول) فصلنامه علمی – پژوهشی تعلیم و تربیت، زمستان 1385

-      بازنگري در روش‌هاي سنجش و نقش آن در اصلاحات آموزشي. مجموعه مقالات اولين همايش ارزش‌يابي تحصيلي . 1384

-      امتحانات دونوبتي در مدارس ابتدايي و راهنمايي. فصلنامه علمی – ترویجی تعليم و تربيت. 1381

 

7.  عضویت در مجامع علمی

-      عضو كميته پژوهشي معاونت تربيت بدني

-      عضو کمیته پژوهشی شوراي عالي آموزش و پرورش

-      عضو كميته‌هاي داخلي پژوهشكده تعليم و تربيت شامل پژوهشي، مالي، انتصاب، ارتقاي پايه و مرتبه

-      عضو شوراي پژوهشي پژوهشكده تعليم و تربيت
 

8. تقدیرنامه‌ها و جوایز

-      تقدير نامه از مقام محترم وزارت براي پژوهش برتر در سال 1385
 

9. مسئولیتهای اجرایی


مديريت گروه پژوهشي اندازه‌گيري و ارزشيابي آموزشي پژوهشكده تعليم و تربيت از سال 1377تاكنون


 

صفحه اصلي |تماس با ما|پست الكترونيك