جستجو در وب سايت
جهت جستجوی کلمات در بخشهای متفاوت وب سايت از جمله اخبار ، مقالات ، ياداشت روز ، انجمن ها و ...
اوقات شرعي
آب و هوا
weather.ir is down
عضویت در سرویس خبری

آمار بازدیدکنندگان
بازديدکنندگان اين صفحه : 1087
بازديدکنندگان امروز : 163
کل بازديدکنندگان : 12722232
بازديدکنندگان آنلاین : 2
زمان بارگزاری صفحه : 0/1094 ثانیه
موقعیت : صفحه اصلی > پژوهشكده كودكان استثنايي > اخبار،مقالات و همایشها > اخبار و مقالات مرتبط > ٣ 

ملت ایران در بیست و دوم بهمن حجت را بر همه تمام کرد.مقام معظم رهبری

٣

 

100 هزار دانش آموز معلول ایرانی داریم.

مشاور رئیس‌جمهوری در امور تعلیم و تربیت و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: 100 هزار دانش‌آموز معلول کشور تحت پوشش سازمان آموزش و پرورش استثنایی قرار دارند.
 
به گزارش  مهر، سوسن کشاورز در همایش پیشگیری از معلولیتها که با همکاری سازمان بهزیستی کشور و دانشکده روانشناسی دانشگاه تهران برگزار شد پیشگیری از معلولیتها در جامعه امروز را یک ضرورت دانست و افزود: در این زمینه علاوه بر نقش عمده‌ای که نهادها و سازمانهای اجرایی و برنامه‌ریز مسئول از جمله سازمان بهزیستی و سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در این زمینه ایفا می‌کنند نقش تک تک اعضای جامعه در این زمینه نیز حائز اهمیت است.
 
کشاورز همچنین با اشاره به آمارهای کنونی از شمار معلولان و نیز دانش‌آموزان معلول اعلام کرد: در آمارهای جهانی میزان معلولیت در کشورها عمدتا دو تا سه درصد از مجموع جمعیت هر کشور عنوان شده است.
 
وی افزود: اما در کشور ما تعیین دقیق آمار معلولان کشور بستگی به نوع تعریفی که از معلولیت انجام می‌شود دارد چرا که معلولیت هم می‌تواند معلولیتهای جسمی یا ذهنی را شامل شود و هم می‌توان تعریف آن را در مواردی چون فقر فرهنگی و موارد مشابه آن گنجاند لذا در معنای وسیع معلولیت مجموعه‌ای از این شاخصها را تحت پوشش قرار می‌دهد که در ارائه آمار کلی از معلولان کشور باید تمامی این شاخصها مورد توجه قرار گیرد. این مقام مسئول آموزش و پرورش در عین حال با تاکید بر این که توانمندسازی کودکان معلول و دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه صرفا با پذیرابودن و پاسخگو بودن نظام آموزشی کشور تقویت می‌شود خاطرنشان کرد: تامین آموزش پایه و کارآموزی حرفه‌ای نقش بسیار مهمی در تقویت توانمندسازی معلولان در جامعه دارد. وی در ادامه "مشارکت ملی"، "ایجاد اشتغال" و "فرصتهای شغلی" را از مهمترین راههای رفع تنگناهای معلولان عنوان کرد و گفت:  ورود خیران کشور به توسعه امکانات آموزشی و پرورشی دانش‌آموزان استثنایی ضرورتی برای جامعه امروز کشور است.

منبع خبر :   http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1012620

© کليه حقوق اين سايت طبق قوانين نرم افزاری مربوط به پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش مي باشد.