جستجو در وب سايت
جهت جستجوی کلمات در بخشهای متفاوت وب سايت از جمله اخبار ، مقالات ، ياداشت روز ، انجمن ها و ...
اوقات شرعي
آب و هوا
weather.ir is down
عضویت در سرویس خبری

آمار بازدیدکنندگان
بازديدکنندگان اين صفحه : 1978
بازديدکنندگان امروز : 200
کل بازديدکنندگان : 12722269
بازديدکنندگان آنلاین : 3
زمان بارگزاری صفحه : 0/1094 ثانیه
موقعیت : صفحه اصلی > امور پژوهشی استان ها > استان گلستان > اولويت هاي پژوهشي سال ١٣٨٨ 

ملت ایران در بیست و دوم بهمن حجت را بر همه تمام کرد.مقام معظم رهبری

اولويت هاي پژوهشي سال ١٣٨٨

 

فراخوان اولویت های پژوهشی
 

دبيرخانه شوراي تحقيقات سازمان آموزش و پرورش استان گلستان براي تحقق اهداف متعالي تعليم و تربيت و اعتلاي فرهنگ پژوهش و ارائه طريق رفع مسائل و مشكلات آموزش و پرورش استان،اولويت هاي پژوهشي خود را در سطح استاني و كميته هاي پژوهشي مناطق و نواحی به پيوست اعلام مي دارد. از كليه فرهنگيان، اساتيد دانشگاهها و مراكز آموزش عالي و تربيت معلم، متخصصين، پژوهشگران و دست اندركاران تعليم و تربيت جهت اجراي طرح هاي پژوهشي مذكور دعوت به همكاري مي نمايد. علاقمندان مي توانند موضوع مورد نظر خود را انتخاب نموده، نسبت به تهيه و ارائه پروپوزال مربوط اقدام نمايند.

 
شرايط لازم جهت اجراي طرح هاي تحقيقاتي :
  
1- مجري طرح لازم است حداقل داراي مدرك تحصيلي كارشناسي ارشد در رشته مرتبط با موضوع تحقيق باشد.
* محققيني كه مدرك تحصيلي آنها كارشناسي باشد، در صورت داشتن سابقه پژوهشي و با تأييد شوراي تحقيقات استان  می توانند مجری طرحهای پژهشی باشند.
 
2- تكميل مطالب مندرج در فرم پيشنهاده پژوهشي (Proposal) كه از دبيرخانه شوراي تحقيقات يا كميته هاي پژوهشي مناطق و نواحي اخذ خواهند نمود. ضمنا فرم پيشنهاده پژوهشي در سایت اینترنتی پژوهشکده تعلیم وتربیت استان گلستان  به آدرسwww.golestan.medu.ir/pg موجود می باشد.
 
3- پيشنهاده حتماً به صورت تايپ شده به كارشناسي تحقيقات استان ارائه گردد. طرح هاي پژوهشي واصله تا تاريخ       30 /8/88 جمع بندي و پس از آن در كميسيون تخصصي شورا مطرح خواهد شد و كميسيون در صورت لزوم تغييرات ممكن در پيشنهاده را به صورت كتبي به اطلاع مجري محترم طرح خواهد رساند. مجري موظف است در مهلت تعيين شده نسبت به اصلاح كلي طرح و تايپ مجدد آن اقدام و سپس پيشنهاده تكميل شده خود را به كارشناسي تحقيقات ارائه نمايد.
 
4- پس از تصويب طرح، قراردادي با محقق منعقد مي گردد و اعتبارات و هزينه هاي انجام طرح بر اساس مفاد قرارداد و آئين نامه هاي مربوط در مراحل مختلف طرح با لحاظ قراردادن ميزان پيشرفت فيزيكي طرح پرداخت خواهد شد.
 
5- براي تحقيق مصوب يك نفر ازکارشناسان ارشد یا دکترای شاغل در آموزش و پرورش استان ویا از اساتید صاحب نظر در استان به عنوان ناظر طرح توسط كميسيون تخصصي شوراي تحقيقات استان با توجه به ارتباط موضوع پژوهش و رشته تخصصي ناظر انتخاب خواهد شد كه مجري لازم است مراحل مختلف طرح را با نظر ايشان انجام داده، گزارشهاي پيشرفت كار را پس از تأييد به شوراي تحقيقات ارائه نمايد.
 
6- مجري موظف است از همكاران متخصصي كه در طرح پژوهشي معرفي شده اند، در اجراي طرح استفاده و در تدوين پيشنهاده پژوهشي نظر كارشناسي مربوط (سفارش دهنده) را اخذ نمايد.
 
7- شوراي تحقيقات استان و كارشناس سفارش دهنده طرح در تمام مراحل مختلف بر اجراي طرح نظارت خواهند داشت.
 
8- مجري تحقيق بايد به همراه استاد محترم ناظر طرح، در دو نوبت (حين انجام فرآيند تحقيق و پس از اتمام طرح) در جلسه شوراي تحقيقات حضور يافته، از روند تحقيق خود گزارشي را به اطلاع اعضاي شوراي تحقيقات برساند.
 
9- برابر مقررات مربوط هيچ مجريي نبايد در هنگام عقد قرارداد طرح پژوهشي، قرارداد ديگري داشته باشد؛ به عبارتي انجام دو طرح در يك زمان امكان پذير نمي باشد و در صورت مشاهده، قرارداد منعقده لغو خواهد شد.
 
10- سقف اعتبار ريالي طرح هاي پژوهشي بر حسب نظر نهايي اعضاي كميسيون تخصصي و شوراي تحقيقات  و محتواي طرح، بررسي و اعلام خواهد شد. ضمناً در پيش بيني و برآورد هزينه هاي تحقيق مجريان محترم بايد ميزان هزينه ها را بر اساس مقررات مربوط تكميل نمايند.
 

11- مهلت ارسال پروپوزال ها به كارشناسي تحقيقات استان حداكثر تا تاريخ 30 /8/88 مي باشد.
 
12- كليه همكاران و علاقمندان مي توانند جهت اطلاع بيشتر با شماره تلفن هاي (2239925و2239927-0171) تماس بگیرند.

 

عناوین اولویتها:


1.آسیب شناسی روش تدریس قران درآموزشگاههای مقطع ابتدایی استان گلستان و ارائه راهكارهاي لازم

2.طراحی مدل کاربردی اصلاح الگوي مصرف در آموزش و پرورش استان گلستان( با تاکید بر عوامل آموزشی)

3.طراحی مدل کاربردی اصلاح الگوي مصرف در آموزش و پرورش استان گلستان( با تاکید بر منابع مالی)
 
4.شناسایی و به کار گیری روشهای ارتقاء سطح معرفت دینی و تقویت بنیه ی معنوی و مذهبی دانش آموزان دوره متوسطه
 
5.سبب شناسی معلولیتهای دانش آموزان با نیازهای ویژه جسمی و ذهنی در مدارس استثنایی استان گلستان
 
6.میزان و علل تمایل معلمان مقطع ابتدایی استان گلستان به تدریس در مقاطع راهنمایی و متوسطه

7.مطالعه تطبیقی عوامل موثر برافت تحصیلی دانش آموزان در مقاطع ابتدایی و راهنمایی در استان گلستان با استانهای موفق و همتراز و ارائه راهكارهاي لازم

8.بررسی میزان تحقق اهداف پژوهشسراهای دانش آموزی و راهکارهای ارتقاء کیفی فعالیت ها
 
9.وضعیت آزمایشگاهها و کارگاههای مدارس استان گلستان( از نظر فضا، تجهیزات، تخصیص نیروی انسانی ماهر و برنامه ریزی آموزشی)
 
10.پیامدهای تجمیع مدارس در دوره های مختلف تحصیلی از نظر کیفیت و عملکرد تحصیلی و تاثیر آن بر اقتصاد آموزش و پرورش استان گلستان
 
11. نگرش معلمان و مدیران استان گلستان درباره قانون مدیریت خدمات کشوری ورابطه آن با انگیزش شغلی
 
12.مسائل کارکنان زن  سرپرست خانوار و سیستمهای حمایت از آنان در آموزش وپرورش استان گلستان
 
13.فضای روانی حاکم بر محیطهای آموزشی و راهکارهای شاداب سازی این محیطها در استان گلستان
 
14.بررسی میزان اثر بخشی فعالیتهای مشاوره ای در هدایت تحصیلی و شغلی دانش آموزان سال اول متوسطه در استان گلستان
 
15.ميزان تحقق اهداف ارزشيابي توصيفي در كلاسهاي پايه اول و دوم ابتدايي مدارس استان گلستان (با تأكيد بر ارائه بازخوردهاي توصيفي و نحوه بكارگيري ابزارها)
 
16.رابطه بین روشهای تدریس و فعالیتهای آموزشی معلمان و نمرات دانش آموزان در استان گلستان
 
17.ارائه الگوی عملي برای ترغيب دبيران دوره راهنمايي جهت استفاده از فناوري اطلاعات و ارتباطات (IT) در تدريس
 
18.آسیب شناسی روشهای آموزش مهارتهای زندگی در مدارس استان گلستان و ارائه راهکارهای ارتقاء کیفی آن
 
19.تأثير آموزش مهارتهاي ده گانه  زندگي بر كاهش اختلالات رفتاري دانش آموزان استان گلستان (اجراي طرح بصورت تجربي و آزمایشی)
 
20.نقش فعالیتهای کار در منزل و فعالیتهای حمایتی والدین بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان استان گلستان
 
21.اثرات آموزش تكنيك هاي خلاقيت در ايجاد تفكر خلاق دانش آموزان (اجراي طرح بصورت تجربي)
 
22.راههاي عملي افزايش روحیه پرسشگري وكاوشگري در ميان دانش آموزان استان گلستان
  
23.راهکارهای بهینه سازی فعالیتهای شوراي معلمان در مدارس
 
24.مقایسه تاثیر نیروی انسانی خدماتی و دفتری در راندمان کاری مدارس برخوردار و غیر برخوردار

 

 پایان نامه

1. رابطه بین اجرای قانون شوراها و توسعه مشارکتها.
 
2. تاثیر شورای دانش آموزی در شکل گیری شخصیت  اجتماعی دانش آموزان.
 
3.تاثیر روش کتابداری الکترونیک د رگرایش دانش آموزان به مطالعه.
 
4.بررسی شاخص مشتری مداری در مدارس پسرانه و دخترانه- غیر انتفاعی و دولتی- استان گلستان.
 
5.دانش آموز سالاری و آثار روانی، رفتاری و آموزشی آن بر دانش آموزان در استان گلستان.
 
6.مقايسه مهارتهاي ارتباطي و پيشرفت تحصيلي بین دانش آموزان مدارس شبانه روزي و روزانه در استان گلستان.
 
7.بررسي تطبیقی وضعيت سؤالات امتحاني دوره هاي مختلف تحصيلي استان گلستان با استانهای همتراز.
 
8. تنوع و شیوع اختلالات یادگیری در دانش آموزان مقطع ابتدایی استان گلستان.
 
9.شناخت راهبردهای دانش آموزان مقطع ابتدایی برای رسیدن به مساله( فرایند حل مساله) در علوم و ریاضی.
 
10. شناخت راهبردهای دانش آموزان مقطع راهنمایی برای رسیدن به مساله( فرایند حل مساله) در علوم و ریاضی.
 
11.بررسی تاثیر وضعیت مدیریت مدیر مدرسه و نقش آن در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان.
 
12.آسیب شناسی روشهای انتقال فرهنگ دینی توسط مربیان پرورشی (با تاکید بر موضوع عفاف ، حجاب و اقامه نماز)و ارائه راهكارهاي لازم.

 

 

© کليه حقوق اين سايت طبق قوانين نرم افزاری مربوط به پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش مي باشد.