صفحه اصلي نقشه سايتپست الكترونيك
جستجوی پیشرفته جستجو در وب
از معلم خود ياد بگير و در زندگي به آن عمل كن. امام علي (ع)
دوشنبه ٠٧ فروردين ١٣٩٦
موقعیت : صفحه اصلي > امور پژوهشی استان ها > استان كهگيلويه و بويراحمد 
استان كهگيلويه و بويراحمد

  
فراخوان اولويت هاي پژوهشي استان كهگيلويه و بويراحمد سال 1390

   
اولويتهاي پژوهشي سازمان آموزش و پرورش استان كهگيلويه و بويراحمد سال 90-1389
 
  
جهت دريافت فايل اينجا كليك فرماييد.
      
 
 بسمه تعالي
 
اگر آموزش تعطیل شود زندگی متوقف می شود و اگر تحقیق تعطیل شود آموزش و زندگی متوقف می شود.
 
اولويتهاي پژوهشي سازمان آموزش و پرورش استان كهگيلويه و بويراحمد سال 89-1388
 
 
پژوهش عامل و ريشه توسعه ، تغيير ، تحول وپيشرفت در زمينه ي فرهنگي ، آموزشي ، اقتصادي و صنعتي است . در همين راستا جهت استفاده از يافته هاي تحقيقاتي در شناخت چالشها و تنگناهاي آموزش و پرورش ، چاره جويي براي حل مشكلات و رفع تنگناهاي موجود ، شوراي تحقيقات آموزش و پرورش استان كهگيلويه و بويراحمد ، اولويتهاي پژ‍وهشي سال 88 خود را به شرح ذيل به آگاهي علاقمندان فعاليتهاي پ‍ژوهشي مي رساند . پ‍ژوهشگران توانمند در صورت تمايل به همكاري ، پيشنهاده (  Proposal) خود را تهيه و به دبيرخانه شوراي تحقيقات واقع در ياسوج – چارباغ استقلال – ميدان معلم – سازمان آموزش و پرورش – مرکز مطالعات و تحقيقات آموزش و پرورش تحويل و رسيد دريافت نمايند . 
 
     لازم است پژوهشگران به نكات ذيل توجه فرمايند ..
 
-       جهت دريافت فرم پيشنهاده پژوهشی به رابطين تحقيقات در ادارات آموزش و پرورش مناطق يا كارشناسي  تحقيقات سازمان مراجعه فرمايند .
-     حداقل مدرك تحصيلي پژوهشگران فوق ليسانس مي باشد .( در صورت عدم دسترسي به افراد فوق ليسانس يا دكترا ، افراد داراي مدرك كارشناسي در صورت داشتن سوابق پژوهشي مي توانند پيشنهاد خود را را ارئه نمايند .)
-       رشته تحصيلي پ‍ژوهشگران با موضوع پژوهش مرتبط باشد .
-       پيشنهاده هاي پژوهشي به صورت تايپ شده ارسال گردد .
-     دانشجويان كارشناسي ارشد ودكترا جهت انجام پايان نامه و تز دكتراي خود مي توانند با هماهنگی با شورای تحقیقات و احراز شرايط از حمايت مالي برخوردار شوند .
-       پذيرش طرح منوط به كسب 60% امتياز و داشتن بالاترين امتياز در اولويت مربوطه مي باشد .
-       عناوين كلي بوده و مي توان از آنها موضوعات جزئي تر استخراج كرد .
-       عناوين ديگري كه ضرورت آن توسط شوراي تحقيقات تاييد گردد، پذيرفته خواهد شد .
تلفن :    2229621 – 0741
عناوین:
 
الف- بررسی راهکارهای صرفه جوئی در منابع انسانی و مادی آموزش و پرورش استان 
 
ب- بررسی راههای کیفیت بخشی به آموزش در آموزشکده ها و مراکز تربیت معلم 
 
پ- آسیب شناسی اجرای مهارتهای زندگی و ارتباطی دانش آموزان ، اولیاء و مربیان 
 
ج- بررسی و شناخت آسیبهای روانی و اجتماعی در بين دانش آموزان و معلمان 
 
چ- بررسي شیوه های  آموزش قانون گرائی ، مشارکت و احترام به حقوق شهروندی در مدارس 
 
د- روشهای نهادینه کردن پژوهش و تحقیق در مدارس 
 
ه- بررسی راهکارهای عملی فعال سازی کارگاههای رایانه مدارس متوسطه استان 
 
م-  بررسی راههای افزایش بهره وری نیروی انسانی در سازمان و آموزش و پرورش شهرستانهای استان 
 
و- بررسی فرصت ها ، تهدیدات،نقاط قوت و ضعف ادارات آموزش و پروش استان
   
  
    
  
اهم اولويت هاي پژوهشي آموزش و پرورش استان كهگيلويه و بوير احمد در سال 87/ 86 :
 

*مسائل آموزشي و پرورشي
*مشكلات و تنگناهاي "تهديد ها"، "چالشها"، "انتظارات" ،"امكانات" و "فرصت ها"
*آموزش و پرورش "اتحاد ملي و انسجام اسلامي"
*كارايي دروني و بيروني آموزش و پرورش
*اقتصاد آموزش و پرورش
 
بسمه تعالي
 
هيچ سنتي بالاتر از تحقيق نيست. ( امام علي عليه السلام )
 
اولويتهاي پژ‍وهشي سازمان آموزش و پرورش استان كهگيلويه و بويراحمد سال 1386
  
1.  بررسي تاثير عملكرد خانواده بر صفات شخصيتي و پيشرفت تحصيلي .
2. تاثير اشتغال دوم معلمان دوره .... (در مشاغل فرهنگي و غيرفرهنگي ) بر كارايي آنان در آموزش و پرورش استان.
3. بررسي سلسله مراتب ارزش هاي نوجوانان دختر و پسر دانش آموزان مقطع متوسطه شهر ياسوج .
4. بررسي رابطه ويژگي هاي وضع موجود ( سوابق و تحصيلات ) مديران آموزشي كهگيلويه و بويراحمد با ويژگي هاي مديريت فراگير .
5. بررسي راههاي افزايش اثر بخشي و كارايي شوراي معلمان از ديدگاه مديران و دبيران دوره متوسطه .
6. بررسي دلايل كاهش انگيزه ادامه تحصيل در دانش آموزان دوره متوسطه استان .
7. بررسي علل عدم روحيه علمي و پژوهشي در مديران ، معلمان و دانش آموزان در آموزش و پرورش منطقه ...
8. يررسي تاثير ارزشيابي مستمر بر ميزان موفقيت دانش آموزان در طول سال تحصيلي .
9.  بررسي موانع گسترش پژوهشهاي دانش آموزي در بين دانش آموزان مقطع متوسطه .
10. بررسي عوامل پيش بيني كننده موفقيت و شكست تحصيلي دانش آموزان شاهد دوره متوسطه
11. بررسي علل ترك تحصيل دختران در دوره هاي مختلف تحصيلي .
12. بررسي راههاي پرورش تفكرات ديني در كنترل افكار ، احساسات و رفتار پرخاشگرانه دانش آموزان عشاير استان .
13. بررسي ميزان تاثير ارتقاء شغلي بر انگيزش معلمان .
14. بررسي ميزان اثر بخشي برنامه ها و فعاليتهاي پيش گيري از رفتارهاي پرخطر در بين دانش آموزان پسر پايه سوم راهنمايي و اول متوسطه .
15. بررسي ميزان تاثير فعاليتهاي مكمل و فوق برنامه در پيشرفت تحصيلي دانش آموزان استان .
16. بررسي و مقايسه نيازهاي اطلاعاتي و روش هاي دسترسي به منابغ اطلاعاتي بين دانش آموزان و دبيران مقطع متوسطه استان .
17. مقايسه تاثير باز آموزي اسناد دانش آموزان و معلمان در پيشرفت تحصيلي دانش آموزان دچار افت تحصيلي مقطع راهنمايي شهر ياسوج .
18. بررسي مشكلات آموزش و يادگيري دانش آموزان در درس زبان انگليسي در دبيرستانهاي استان .
19. بررسي عوامل موثر بر خروج نيروهاي تحصيل كرده دكترا و فوق ليسانس از آموزش و پرورش استان و تبيين الگويي بهينه براي نگهداشت آنان .
20. بررسي تطبيقي عملكرد آموزشي – تربيتي مدارس خاص ( يكي از مدارس خاص استان ) با مدارس عادي .
21. بررسي تاثير آموزش مهارتهاي زندگي در مدارس بر دانش آموزان در جهت يافتن الگويي مناسب .
22. بررسي عملكرد معلمان فارغ التحصيل مراكز تربيت معلم با معلماني كه خارج از نظام تربيت معلم بكار گرفته شده اند .
23. بررسي تطبيقي برنامه هاي آموزشي –تربيتي مراكز تربيت معلم با استاندارد آموزش حرفه اي معلمان .
24. علل كم رنگ شدن و بي توجهي به نماز در مدارس و ارايه الگوهاي تشويقي در اين رابطه
25. بررسي شيوه هاي نياز سنجي دوره هاي آموزش ضمن خدمت و تبيين الگويي بهينه براي آن در آموزش و پرورش استان .
26. بررسي راههاي كيفيت بخشي به آموزش دروس قرآن ، انشاء، هنر و تربيت بدني در دوره ... منطقه ....
27. ارزيابي ميزان اثر گذاري آموزشهاي  ICDL  بر كيفيت كار پرسنل آموزش و پرورش .
28. بررسي سيره پيامبر اعظم  ( ص ) در راستاي استخراج آن بخش از سيره ايشان كه خاص امور تعليم و تربيت مي باشد .
29.   بررسي شيوه  هاي مديريت رسول اكرم ( ص ) و جلوه هاي مديريتي نهج البلاغه جهت استفاده مديران .
30. بررسي علل شيوع مشكلات رفتاري در بين دانش آموزان دوره عمومي
31. نقش ساختار و نظام خانواده بر بزهكاري اطفال و نوجوانان . .
32.  بررسي  بهترين راه هاي تهيه منابع مالي و خدماتي و تداركاتي مورد نياز استان .
33.  بررسي راههاي ايجاد ، افزايش و پرورش خلاقيت در دانش آموزان پيش دبستاني و ابتدايي .
34.  بررسي روشهاي تدريس كنوني معلمان دوره ابتدايي در جهت بكارگيري روشهاي مناسب و به روز .
35.  بررسي چگونگي اعمال روشهاي تنبيه و تشويق در مدارس ابتدايي استان و ارائه راهكارهاي مناسب براي آن .
36.   بررسي ر اهكارهاي اجرايي كردن سيره رسول اكرم ( ص ) در فعاليتهاي دانش آموزان و كاركنان و اولياء و مربيان استان و تبيين الگويي بهينه براي آن.
37. بررسي ميزان شناخت معلمان ابتدايي از اختلالات يادگيري دانش آموزان ابتدايي استان شناخت راهكارهاي جذب و نگهداشت نيروي انساني در مناطق محروم استان .
38.  بررسي ميزان تاثير فعاليتهاي مشاوره اي در كاهش مشكلات رفتاري دانش آموزان مقطع راهنمايي استان .
39. بررسی تفاوت یادگیری واژگان زبان انگلیسی بصورت عمدی وتصادفی در دانش آموزان پایه سوم متوسطه.
40. بررسی میزان شیوع مشکلات عاطفی – روانی و تحصیلی دانش آموزان شبانه روزی و ارائه راهکارهای کاهش آن.
41. بررسي ميزان اميد به آينده دانش آموزان مقطع متوسطه و پيش دانشگاهي استان كهگيلويه و بويراحمد .
42. بررسي مسائل و مشكلات آموزش درس رياضي دوره متوسطه نظري از نظر دبيران و دانش آموزان مقطع
43. بررسي تاثير هشت هفته تمرينات ويژه بدني بر روي برخي از ناهنجاريهاي شايع بدني دانش آموزان پسر و دختر مدارس ابتدايي شهرستان كهگيلويه ( دهدشت )
44.  بررسي عوامل مدرسه اي موثر بر ناهنجاريهاي رفتاري دانش آموزان دوره ...... منطقه اي .......
45. بررسي اثر بخشي مهارتهاي اجتماعي بر كاهش ناسازگاريهاي اجتماعي – عاطفي دانش آموزان ناسازگار مقطع راهنمايي شهر ياسوج
46. بررسي كاربرد فناوري اطلاعات (  ICT  ) در آموزش دانش آموزان و امكان سنجي آن در سازمان آموزش و پرورش استان .
47. شناسايي راههاي افزايش مشاركت بخش خصوصي در فعاليتهاي آموزشي مدارس و ادارات آموزش و پرورش .
48. بررسي ملاكهاي انتخاب معلم نمونه از ديدگاه معلمان استان در راستاي تعيين شاخص هاي عيني و مورد قبول .
49. بررسي نياز مناطق و شهرستانها به رشته هاي مهارتي كارودانش با توجه به ويژگيهاي منطقه اي .
50. بررسی موانع توسعه آموزش های فنی و حرفه ای در استان .
51. بررسی راهكارهای كیفیت بخشی به آموزش های فنی و حرفه ای.
52. بررسی میزان كارایی فارغ التحصیلان آموزشكده های فنی و حرفه ای در مراكز صنعتی .
53. توسعه مسائل فرهنگی ، آموزشی و پرورشی به منظور تحول در آموزش و پرورش.
54. بررسی عوامل موثر بر استرس مدیران مقاطع مختلف استان.
55. نقش آموزش و پرورش در اتحاد ملی و انسجام اسلامی .
 
صفحه اصلي |نقشه سايت|تماس با ما|پست الكترونيك