جستجو در وب سايت
جهت جستجوی کلمات در بخشهای متفاوت وب سايت از جمله اخبار ، مقالات ، ياداشت روز ، انجمن ها و ...
اوقات شرعي
آب و هوا
weather.ir is down
عضویت در سرویس خبری

آمار بازدیدکنندگان
بازديدکنندگان اين صفحه : 18361
بازديدکنندگان امروز : 3255
کل بازديدکنندگان : 10394777
بازديدکنندگان آنلاین : 17
زمان بارگزاری صفحه : 0/0937 ثانیه
موقعیت : صفحه اصلي > امور پژوهشی استان ها > استان بوشهر 

ملت ایران در بیست و دوم بهمن حجت را بر همه تمام کرد.مقام معظم رهبری

استان بوشهر

 

فرا خوان اولویت های پژوهشی سال 1388

اولویت های پژوهشی پژوهشکده تعلیم وتربیت سازمان آموزش وپرورش استان بوشهر 
 

شورای تحقیقات سازمان آموزش وپرورش استان بوشهر در راستای اعتلای فرهنگ پژوهش واستفاده از یافته های پژوهشی در ساختار تصمیم گیری وبرنامه ریزی ، به منظور شناخت وارائه راهکارهای مناسب برای حل مشکلات ورفع تنگناهای موجود ، عناوین پژوهشی خود را به شرح ذیل اعلام می دارد . بدینوسله از کلیه مراکز علمی وپژوهشی ، اعضای هیات علمی دانشگاهها ، محققان وفرهنگیان محترم جهت اجرای طرحهای پژوهشی دعوت به همکاری می نماید.

1- راههای نهادینه سازی فرهنگ مصرف بهینه در آموزش وپرورش استان بوشهر
2- بررسی راههای آگاه سازی دانش آموزان استان به بهداشت بلوغ
3- بررسی  راههای افزایش امید به آینده تحصیلی در دانش آموزان استان بوشهر
4- بررسی وضعیت شغلی فارغ التحصیلان آموزشکده های فنی وحرفه ای استان بوشهر
5- بررسی اثر بخشی پژوهش سراهای دانش آموزی وارائه راهکارهای مناسب جهت تقویت وتوسعه آنها
6- بررسی کیفیت اجرای درس تربیت بدنی در دوره های مختلف تحصیلی وراهکارهای کیفیت بخشی آن
7- بررسی علل عدم موفقیت فارغ التحصیلان هنرستان های استان بوشهر در کنکور آموزشکده های فنی وحرفه ای
8- تاثیر دور ه های آموزش مهارت های حرفه ای وپیش حرفه ای تحصیلی برآینده شغلی دانش آموزان استثنایی
9- راهکارهای تولیدی کردن هنرستانهای کار دانش وفنی وحرفه ای استان بوشهر
10- بررسی تفکر انتقادی در بین فرهنگیان استان و ارائه راهکارهایی جهت افزایش آن
11- بررسی راههای افزایش توانمندی  شغلی معلمان استان بوشهر
12- تجزیه وتحلیل وضعیت نظام پیشنهادات در آموزش وپرورش استان بوشهر وارائه الگوی مناسب
13- بررسی میزان آگاهی دبیران دوره متوسطه  از  ویژگیهای نوجوانی در ابعاد مختلف
14- بررسی میزان توانایی دانش آموزان دوره های تحصیلی  در درس انشاء وراههای تقویت آن
15- بررسی عوامل و فراوانی آسیب های شایع در ساعت درس تربیت بدنی وارائه راهکارهای مناسب جهت پیشگیری آن
16- نیاز سنجی کلاس های ضمن خدمت در بین معلمان دوره های تحصیلی آموزش وپرورش استان بوشهر
17- بررسی وضعیت مطالعات غیر درسی وعوامل موثر بر آن در میان دانش آموزان استان بوشهر
18- بررسی میزان آگاهی سیاسی واجتماعی دانش آموزان دوره متوسطه و پیش دانشگاهی استان وعوامل موثر بر آن
19- بررسی راههای افزایش کارایی کلاس های چند پایه در مدارس استان بوشهر
20- بررسی میزان آشنایی معلمان با طراحی آموزشی و موانع بکارگیری آن
21-  برنامه ریزی راهبردی توسعه مدیریت دانش در مدارس استان
22- طراحی نظام تضمین کیفیت  در آموزش وپرورش استان
23- راههای پیاده سازی مهندسی ارزش در آموزش وپرورش
24- بررسی راههای موفقیت دانش آموزان دختر استان بوشهر در زمینه های علمی ، اجتماعی و فرهنگی
25- بررسی میزان موفقیت طرح اجرای ساختار قامتی بر سلامتی دانش آموزان استان بوشهر
26- بررسی راهکارهای عملی تحقق امر به معروف ونهی از منکر در آموزش وپرورش استان بوشهر
27- بررسی راههای بهینه سازی وترویج مدیریت شادی در مدارس استان بوشهر
28- بررسی راههای تقویت انجمن های علمی وصنفی معلمان استان بوشهر
29- بررسی تحلیل محتوی کتب درسی مراکز تربیت معلم وانطباق آن با نیازهای آتی آموزش وپرورش استان بوشهر
30- بررسی راههای تقویت مهارتهای دهگانه زندگی در بین دانش آموزان استان بوشهر
31- بررسی روشهای ارتقاء کیفیت یاددهی- یادگیری با رویکرد فناوری اطلاعات وارتباطات
32- بررسی راههای فعال سازی کمیته های پژوهشی شهرستانها ومناطق آموزش وپرورش استان بوشهر

توجه به نکات زیر توسط پژوهشگران محترم ضروری است:

1- مجری طرح باید دارای حداقل مدک تحصیلی فوق لیسانس باشد.
2- رشته تحصیلی پژوهشگران حتی الامکان با موضوع پژوهش مرتبط باشد.
3- پیشنهاده های پژوهشی بر اساس معیارهای  تعیین شده ارزیابی می شود.
پذیرش طرح منوط به کسب حداقل 60٪ امتیاز وداشتن بالاترین امتیاز در اولویت مربوطه می باشد.
4- پیشنهاده های پژوهشی به صورت تایپ شده ارسال شوند.
5- پایان نامه  تحصیلی دانشجویان دوره های کارشناسی ارشد ودکتری در صورتی که از اولویت های پژوهشی سازمان انتخای گردند از کمک هزینه مالی بهره مند خواهند شد

شورای تحقیقات از طرح های بدیعی که لزوم اجرای آنها مورد تایید شورا قرار گیرد استقبال می نماید.

محققین محترم در صورت تمایل با در نظر گرفتن شرایط می توانند جهت در یافت فرم پیشناهده نویسی (PROPOSAL) وکسب اطلاعات بیشتر به سایت پژوهشکده تعلیم وتربیت استان بوشهر (WWW.BTR.IR) مراجعه نموده وپس از تکمیل آنرا به دبیر خانه شورای تحقیقات واقع در بوشهر ، پژوهشکده تعلیم وتربیت تحویل نمایند.

 

 

فهرست  اولويتهاي تحقيقاتي سازمان آموزش و پرورش استان بوشهر در سال 1386 ( كليك فرماييد)

 

فهرست محورها و اولويتهاي تحقيقاتي سازمان آموزش و پرورش استان بوشهر در سال 1385

محورهاي پژوهشي :
1 – خلاقيت و نوآوري در آموزش و پرورش
2 – ارتقاء كيفيت در آموزش و پرورش
3 – توسعه و آموزش و پرورش استان بوشهر
4 – تعليم و تربيت اسلامي
5 – مشاركت جويي و مشاركت پذيري در آموزش و پرورش
6 – سلامت ، بهداشت و تغذيه دانش آموزان و معلمان

اولويت هاي پژوهشي :
1 – بررسي تأثير سيره عملي پيامبر اعظم (ص) بر جنبه هاي مختلف تعليم و تربيت .
2 – بررسي راههاي ارتقاء كيفيت دوره هاي آموزشي دو ساله در مراكز تربيت معلم
3 – نقش آموزش مهارت زندگي در افزايش عزت نفس و خودشناسي دانش آموزان
4 – بررسي ثبات مديرت در آموزشگاههاي استان بوشهر و تأثير آن بر پويايي مدارس
5 – بررسي راههاي تقويت بنيه علمي دانش آموزان متوسطه در دروس علوم پايه و ارائه راهكارهاي مختلف
6 – مقايسه شباهت ها و تفاوتهاي تعليم و تربيت ديني دختران و پسران
7 – بررسي و تحليل نفر ساعت دوره هاي آمزوشي كوتاه مدت به تفكيك عمومي و تخصصي و تعيين جايگاه استان بوشهر بر حسب شاخص هاي برنامه توسعه كشور .
8 – بررسي راههاي اجراي
OD ( مديريت بهبود ، تغيير ) در آموزش و پرورش استان بوشهر .
9 – بررسي عوامل موثر بر ميزان بهره مندي فرهنگيان از وسايل ارتباط جمعي و ميزان اثر بخشي آن در انجام وظايف محوله .
10 – بررسي جايگاه استفاده بهينه از اعتبارات و امكانات آموزش و پرورش استان بوشهر و ميزان اثر بخشي آن .
11 – بررسي راههاي مناسب در ارزيابي و شناسائي معلمان موفق .
12 – راههاي افزايش نشاط و شادابي در دانش آموزان مدارس شبانه روزي .
13 – بررسي نقش جهاني شدن و جهاني سازي بر تعليم و تربيت .
14 – بررسي علل عدم انجام تحقيقات تخصصي معلمان در رشته هاي مختلف .
15 – بررسي راههاي افزايش مشاركت فعال اولياء در مدارس
16 – بررسي روشهاي گذر از آموزش حافظه محور به آموزش خلاق و ميزان به كارگيري صحيح آن در آموزش .
17 – بررسي ميزان تناسب آموزشهاي رسمي با آينده شغلي دختران .
18 – بررسي نقش پژوهش و تحقيقات در توسعه آموزش و پرورش استان بوشهر .
19 – شناسائي مسائل و مشكلات شايع دانش آموزان دوره هاي مختلف و ارائه راهكارهاي مناسب .
20 – ريشه يابي راههاي حل معضل بي علاقگي در دانش آموزان به درسهاي زبان خارجي و رياضي
21 – ساماندهي باورها ( اعم از اساطير و خرافات و ساير مؤلفه هاي فرهنگي )و نقش آن در تعليم و تربيت .
22 – بررسي عوامل موثر بر فرسودگي شغلي در معلمان ابتدايي و راهنمايي .
23 – بررسي سبكهاي مديريتي و ارتباط آن با بهبود بهره وري مدارس .
24 – ارائه راهكارهاي مناسب جهت به كارگيري تحليل سيستمي در فعاليتهاي اجتماعي .
25 – ارزيابي كيفيت رشته هاي موجود در هنرستان هاي فني و حرفه اي و كار و دانش و ميزان تناسب آنان با نياز بازار كار استان بوشهر .
26 – بررسي عوامل مؤثر بر بهبود عملكرد سرباز معلمان ، نيروهاي حق التدريس و آموزشياران نهضت سواد آموزي در آموزش و پرورش .
27 – آموزش و پرورش و هنرهاي غائب در مقابله با تهاجم فرهنگي .
28 – شناسائي عوامل و راهكارهاي مؤثر بر تقويت باورهاي ديني دانش آموزان .
29 – بررسي راههاي برون رفت انجمن اولياء و مربيان از تشكيلات دولتي و تبديل آن به يك سازمان غير دولتــــي)
NGO .(
30 – بررسي و مطالعه ميزان مسئوليت پذيري دانش آموزان .
31 – بررسي و مطالعه مهارت هاي ارتباطي دانش آموزان .
32 – بررسي و مطالعه سواد زيست محيطي دانش آموزان ، معلمان و مديران مدارس .
33 – شناسايي فرصتها ، موانع و تهديدهاي آموزش از راه دور در استان بوشهر .
34 – تهيه و تدوين استانداردهاي حرفه اي معلم از جهت دانش ، رفتار و عملكرد با بهره گيري از تجارب بين المللي و شرايط بومي .

 

فهرست محورها و اولويتهاي تحقيقاتي سازمان آموزش و پرورش استان بوشهر در سال 1384
1. بررسي ميزان مشاركت معلمان در برنامه معلم پژوهنده و ارائه راهكارهايي جهت مشاركت بيشتر.
2. بررسي نقش آموزش و پرورش در انديشه محوري و ارائه راهكار مناسب.
3. بررسي و شناسايي فعاليتهاي موازي در آموزش و پرورش و ارائه راههاي هماهنگ‌سازي.
4. بررسي ميزان اثربخشي فعاليتهاي توانبخشي در پيشرفت تحصيلي دانش‌آموزان استثنايي.
5. بررسي نقش آموزشهاي فرهنگي در حفاظت از محيط زيست.
6. بررسي ميزان بهره‌مندي سازمان آموزش و پرورش از منابع ملي موجود در استان بوشهر.
7. بررسي عوامل موثر بر ونداليسم (خرابكاري دانش‌اموزان در مدرسه).
8. راهكارهاي كيفيت بخشي به فرآيندها فعاليتها و برنامه‌هاي مراكز تربيت‌‌معلم.
9. بررسي اثربخشي دوره‌هاي آموزشي كوتاه مدت.
10. بررسي راههاي ترغيب همكاران فرهنگي در بكارگيري مهارتهاي هفت‌گانه IcdI.
11. بررسي راههاي دستيابي به شيوه خودكنترلي جهت انجام وظايف قانوني در بين معلمان و كاركنان آموزش و پرورش استان.
12. بررسي نقش عوامل (دورن و برون مدرسه‌اي) موثر در پيشگيري از رفتارهاي پرخطر (اعتياد، دخانيات، ايدز...)
13. بررسي مهارتها و صلاحيتهاي حرفه‌اي فارغ‌التحصيلان مراكز تربيت‌معلم.
14. ارائه الگوي بهسازي منابع انساني سازمان آموزش و پرورش استان بوشهر.
15. راهكارهاي طراحي و ايجاد محيط آموزشي شاد.
16. تدوين خط‌مشي، اهداف و اولويتهاي پژوهشي استان براساس چشم‌انداز 20‌ساله كشور.
17. بررسي نقش آموزش و پرورش در توسعه پايدار استان.
18. بررسي ميزان توانمندي و مشاركت زنان فرهنگي در پذيرش مشاغل مديريتي.
19. راهكارهاي پرورش تفكر انتقادي در دانش‌آموزان.
20. ارزشيابي كيفيت واحدهاي آموزشي استان.
21. بررسي نقش آموزش و پرورش در توسعه دانايي محور استان.
22. بررسي راهكارهاي تقويت فعاليت‌هاي بخش خصوصي در آموزش و پرورش استان.
23. فرصت‌ها، امكانات، تهديدها و موانع آموزش از راه دور استان.
24. بررسي و تجزيه و تحليل TQM (مديريت كيفيت جامع) در سازمان آموزش و پرورش استان و راههاي بهبود كيفيت خدمات آموزشي.

 

© کليه حقوق اين سايت طبق قوانين نرم افزاری مربوط به پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش مي باشد.