صفحه اصلي نقشه سايتپست الكترونيك
جستجوی پیشرفته جستجو در وب
از معلم خود ياد بگير و در زندگي به آن عمل كن. امام علي (ع)
پنج شنبه ٢٤ آبان ١٣٩٧
موقعیت : صفحه اصلی > اخبار 
اخبار > " بازنگري و اصلاح آيين نامه ارزشيابي توصيفي "


  چاپ        ارسال به دوست

تشكيل اولين نشست :

" بازنگري و اصلاح آيين نامه ارزشيابي توصيفي "

اولين جلسه بازنگري و اصلاح آیین نامه ارزشيابي كيفي توصيفي با تركيبي از مديران، مجريان، صاحب‌نظران، سياستگذاران و كارشناسان اين حوزه روز دوشنبه مورخ 97/3/28 در معاونت آموزش ابتدايي برگزار گرديد .سركار خانم دکتر حكيم زاده معاون آموزش ابتدايي ضمن تقدير و تشكر از حضور اعضا ، به تبيين ضرورت و اهميت تشكيل كارگروه بازنگري و اصلاح ارزشيابي كيفي-توصيفي پرداختند. ايشان تاكيد نمودند كه ارزشيابي توصيفي به عنوان رويكردي است كه در آن تغيير از ارزشيابي از يادگيري به ارزشيابي براي يادگيري صورت گرفته و رويكردي مترقي و مدرن است .در ادامه جناب آقاي شكوهي مديركل دفتر آموزش دبستاني به ارائه گزارشي از مهمترين اقدامات معاونت آموزش ابتدايي در دو سال گذشته پرداختند. ايشان در اين گزارش به چالش‌هاي اساسي استقرار ارزشيابي توصيفي اشاره داشتند و محورهاي پيشنهادي معاونت آموزش ابتدايي را براي بازنگري و اصلاح بيان نمودند. در ادامه هر يك از اعضا به تفصيل نظرات خود را در خصوص چگونگي اصلاح و بازنگري اعلام نمودند كه نظر نماينده پژوهشگاه آفاي ايرج خوش خلق به اجمال شرح زير می باشد:

به ارزشيابي شايستگي محور و ارتباط آن با ارزشيابي توصيفي اشاره داشتند. هم چنين ايشان تاكيد داشتند كه نبايد نتايج حاصل از آزمون هاي تيمز و پرلز را صرفا به اجراي ارزشيابي توصيفي ارتباط داد. پيچيده نمودن اجراي برنامه با طراحي فرم‌هاي مختلف را نيز يكي چالش‌هاي برنامه عنوان فرمودند. تشكيل كارگروه هاي بازنگري و اصلاح ارزشيابي توصيفي از پيشنهادات جناب آقاي خوش خلق بود.


١٤:٢٦ - شنبه ١٦ تير ١٣٩٧    /    شماره : ١٤٤١٣    /    تعداد نمایش : ٣٤٤


نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 

خروج




صفحه اصلي |تماس با ما|پست الكترونيك