صفحه اصلي نقشه سايتپست الكترونيك
جستجوی پیشرفته جستجو در وب
از معلم خود ياد بگير و در زندگي به آن عمل كن. امام علي (ع)
پنج شنبه ٢٤ آبان ١٣٩٧
موقعیت : صفحه اصلی > اخبار > اخبار جديد 
اخبار > " کمیته سیاستگذاری برنامه معلم پژوهنده "


  چاپ        ارسال به دوست

برگزاری ششمین جلسه :

" کمیته سیاستگذاری برنامه معلم پژوهنده "

جلسه کمیته سیاستگذاری برنامه معلم پژوهنده برگزار شد.

به گزارش دبیرخانه برنامه معلم پژوهنده، ششمین جلسه کمیته سیاستگذاری برنامه معلم پژوهنده با حضور نمایندگان محترم معاونت­های آموزش ابتدایی آقای خسروی، آموزش متوسطه خانم خوزینی (از دوره دوم متوسطه)، خانم امتیاز جو (از دفترفنی و حرفه ای)، خانم رئیس زاده (از دفترکار و دانش)، مرکز برنامه ریزی نیروی انسانی و فناوری اطلاعات آقای حمیدی، مرکز سنجش آقای مرادی فرد و اعضای محترم هیات علمی و کارشناسان پژوهشگاه از ساعت 10:00 الی 12:00 روز سه شنبه مورخ 17 بهمن ماه 96 در سالن جلسات دفتر تألیف فنی و حرفه­ای سازمان پژوهش و برنامه­ریزی آموزشی برگزار گردید.

در ابتدای جلسه خانم دکتر شمسی نامی، عضو هیات علمی پژوهشگاه مطالعات به ارائه گزارش یافته های پژوهشی طرح خود با عنوان « بررسي وضعيت برنامه معلم پژوهنده و ارائه الگويي براي توسعه و تعميق آن» پرداختند، در ادامه اعضای حاضر در جلسه به منظور تکمیل الگوی پیشنهادی نکاتی را ارائه نمودند که اهم موضوعات مطروحه به شرح زیر می­باشد:

- سند تحول بنیادین نگاهش در حوزه پژوهش مدرسه است و همچنین در زیر نظام پژوهش و ارزشیابی به نقش اساسی مدارس در گسترش فرهنگ پژوهش تاکید شده است بنابراین باید ساز و کاری به منظور تغییر شرایط فعلی برنامه معلم پژوهنده در مدارس ایجاد شود.

- شرح وظایف مدیران و معلمان با هدف تقویت و ارتقاء فرهنگ پژوهش در مدرسه و کلاس درس باز تعریف شود.

- برنامه معلم پژوهنده از طریق طراحی و ارائه الگوی مناسب تقویت شود.

- عوامل تاثیرگذار در روند فرهنگ سازی و نهادینه سازی برنامه معلم پژوهنده در سطح آموزش و پرورش شناسایی شود.

- دوره های آموزش ضمن خدمت اقدام پژوهی در سطوح مختلف از سطح ستاد تا مدرسه برگزار شود.

- از ظرفیت­های موجود ساختار آموزش و پرورش برای پیشبرد برنامه معلم پژوهنده استفاده شود.

- سند تحول بنیادین، مدرسه پژوهنده را به عنوان کانون یادگیری خلاق مدنظر قرار داده است بنابراین اساس حرکت اقدام پژوهی باید از مدرسه آغاز شود.

- مشارکت حداکثری مدیران در فرآیند توسعه برنامه معلم پژوهنده و ایجاد انگیزه در معلمان برای فراگیر نمودن این برنامه مدنظر قرار گیرد.

- از ظرفیت استان­ها به منظور توسعه برنامه معلم پژوهنده و برگزاری نشست های در سطح منطقه و مدرسه بهره گیری شود.

- همایش سالانه اقدام پژوهی و کارگاه های آموزشی در این حوزه برگزار شود.

- انجام مطالعه تطبیقی توسط پژوهشگاه در حوزه اقدام پژوهی در کشورهای پیشرو مد نظر قرار گیرد.

- جمع بندی نتایج ارزیابی گزارش­های اقدام پژوهی انجام شده توسط معلمان پژوهنده و ارائه بازخورد به آنها مورد نظر قرار گیرد.

- مشارکت سطوح مختلف آموزش و پرورش برای تعمیق و توسعه برنامه معلم پژوهنده مورد تأکید و توجه قرار گیرد.

- از ظرفیت رسانه­ها (صداو سیما) به منظور تقویت برنامه معلم پژوهنده و گسترش فرهنگ آن بهره گیری شود.

در خاتمه مقرر شد جلسه­ای با حضور آقایان دکتر نعمت اله متین، دکتر محسن حسینی بیدخت، دکتراحد نویدی و دکترعلی خالقی نژاد و خانم­ها دکتر شمسی نامی، دکتر منیره رضایی، دکتر شهره حسین پور و عالیه امینی نسب به منظور اصلاح و نهایی نمودن الگوي توسعه و تعميق برنامه معلم پژوهنده با تاکید بر ﻣﺪرﺳﻪ ﭘﮋوﻫﺶ ﻣﺤﻮر تهیه و در جلسه آتی شورای سیاستگذاری برنامه معلم پژوهنده ارائه و به بحث گذاشته شود.


١٢:١٢ - شنبه ٢١ بهمن ١٣٩٦    /    شماره : ١٤٣٢٦    /    تعداد نمایش : ٣٨١


نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 

خروج




صفحه اصلي |تماس با ما|پست الكترونيك